FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

1. Dla kandydatów na stanowisko kierowcy w vZTM

P:  Czym jest Wirtualny Zarząd Transportu Miejskiego?
O: Wirtualny Zarząd Transportu Miejskiego to vFirma na scenie OMSI 2. Jesteśmy jedną z większych wirtualnych firm jakie obecnie istnieją.

P:  Co to jest vFirma?
O:  vFirma jest to inaczej wirtualna firma, która wzoruje się na prawdziwej. W naszym przypadku vZTM jest odpowiednikiem Zarządu Transportu Miejskiego.

P:  Jakie są wymagania, aby zatrudnić się w Waszej firmie?
O:  ​Aby zatrudnić się w naszej firmie nie musisz spełniać dużych
wymagań, wystarczy jedynie, że znasz podstawowe funkcje w grze OMSI 2 i umiesz poruszać się w przestrzeni informacji. Wiek czy praca w innej vFirmie nie są dla nas istotne.

P:  Jakie obowiązki czekają na mnie po zatrudnieniu w Waszej firmie?
O:  Na początku otrzymasz rangę Praktykant, na której będziesz
musiał wykonać ​trzy​ służby. Po ich wykonaniu i złożeniu otrzymasz awans na
rangę: Kierowca.

P:  ​Jaki jest czas oczekiwania na sprawdzenie wniosku o pracę?
O:  Wnioski o pracę powinny zostać sprawdzone maksymalnie do 7 dni
od momentu złożenia.

P:  Gdzie mogę otrzymać pomoc w przypadku problemów?
O: Pomocy udzielamy na fanpage https://facebook.com/vztmfanpage, w zakładce Kontakt oraz na naszym Discordzie dla pracowników (link dostępny w panelu).

P:  W jaki sposób mogę skontaktować się z Prezesem vZTM?
O:  ​Najszybszym sposobem na kontakt z Prezesem jest wiadomość
e-mail na adres: [email protected]​l​.

P:  Czym jest etat w vZTM?
O:  ​Etat w vZTM to dni pracy, które wybrałeś podczas składania wniosku o
pracę i tylko wtedy, otrzymujesz służby w firmowym grafiku. Musisz
pracować minimum 1 dzień w tygodniu i mieć minimum 1 dobę przerwy, czyli
najmniejszy etat to 1/7, a największy 6/7.

P: Czy posiadacie jakiś komunikator?
O: ​Tak, posiadamy serwer na platformie Discord. Korzystamy również z grupy na platformie społecznościowej Facebook.
Aby do niej dołączyć należy wejść pod adres:
https://facebook.com/groups/vztm.pracownicy/, a następnie wybrać opcję
“Dołącz do grupy”. Dołącz do niej gdy zostaniesz przyjęty jako pracownik gdyż podczas wysyłania prośby o dołączenie należy odpowiedzieć na kilka pytań.

P: Czy kursy należy wykonywać w godzinach realnych?
O: Nie, wystarczy, że godzina w grze zgadza się z przydzieloną zmianą.

2. Dla kierowców vZTM

P: Co zrobić po dołączeniu do firmy?
O: Przede wszystkim należy pobrać mapę oraz repozytorium i wgrać je według instrukcji. W następnej kolejności zaleca się sprawdzenie funkcji panelu oraz przeczytanie ważnych dokumentów (m.in. Wykaz brygad, zasady pracy na służbie, wykaz miejsc do robienia zrzutów ekranu).

P: ​Czym jest kod pracownika?
O:  ​Kod pracownika to specjalne oznaczenie każdego pracownika,
który znajduje się w panelu vZTM. Kod ten jest nadawany podczas dodawania do
panelu i zmiany rangi. Kodu pracownika nie można zmienić.
Struktura kodu pracownika: Skrótowe oznaczenie rangi – trzycyfrowy numer
oznaczający spółkę oraz numer pracownika

Przykład 1: SE-000
Znaczenie: Sekretarz – zarząd vZTM, nr. 000

Przykład 2: TT-101
Znaczenie: Praktykant – IREX, nr. 101

P:  Czym jest etat NNGP (Nienormowane godziny pracy)?
O:  ​Etat NNGP to etat przeznaczony dla osób, które są w Zarządzie
vZTM lub w Zarządzie Spółki. Etat ten może otrzymać również kierowca, który
uzgodni swój tryb pracy z Dyrektorem Spółki. Musi on uzasadnić zmianę etatu na
NNGP. Wszyscy kierowcy na etacie NNGP mają obowiązek wykonać przynajmniej
cztery​ służby w miesiącu poprzez ​KZW​.

P: Nie mogę wykonać dzisiejszej służby, co mam zrobić?
O:  Złóż wniosek o anulowanie służby w naszym panelu.

P: Ile maksymalnie może trwać urlop?
O:  Urlop może trwać maksymalnie 14 dni. W szczególnych przypadkach należy napisać do Dyrektora swojej spółki.

P: Do kiedy można składać wszelkie wnioski?
O:  ​Wnioski należy składać najpóźniej ​dzień przed​ wykonaniem
danej operacji, do godziny 22:00 (do tego momentu odpowiedzialne osoby je sprawdzają i realizują), której wniosek dotyczy (tyczy się wniosków o: KZW, dzień wolny, urlop, zmianę etatu​).

P: ​Czy mogę wykonać służbę w dzień wolny?
O:  ​Tak, ale musisz złożyć wniosek o kurs z wolnego (KZW) najpóźniej
dzień przed wykonaniem służby.

P:  ​Jak mogę się z Wami rozliczyć z wykonanej służby?
O:  W dzień służby w zakładce “Raporty” pojawi się raport do
wypełnienia. Pamiętaj, aby sprawdzić kilka razy czy nie pomyliłeś się gdzieś
podczas wypełniania raportu, ponieważ nie będziesz mógł go zmienić po
wysłaniu. Za wykonanie służby otrzymasz odpowiednią ilość punktów.

P: ​Kto sprawdza raporty i jaki jest czas oczekiwania na sprawdzenie
raportu?

O:  ​Raporty sprawdzane są przez Specjalistów ds. Płac (SP), Dyrektora Spółki (DS) oraz Specjalistę ds. Kadrowo-Administracyjnych (SA). Mają oni obowiązek sprawdzenia raportów najpóźniej 10 dni roboczych po ich wysłaniu. W przypadku urlopu bądź też choroby pracownika, czas sprawdzenia raportu może się wydłużyć.

P:  Mój autobus uległ awarii podczas kursu, co mam teraz zrobić?
O:  W panelu w zakładce “Zgłoszenia” stwórz nowe zgłoszenie, gdzie
dokładnie opiszesz awarię. Osoba odpowiedzialna za zgłoszenia przydzieli Ci
nowy autobus.

P:  ​Ile minimum kursów muszę zrobić podczas jednej służby?
O: Wystarczy, że wykonasz jeden kurs podczas swojej zmiany. Kurs to
odległość od pętli A do pętli B.

P: Czy jest dokument, który określa w jaki sposób sprawdzane są raporty?
O:  Tak, dokument ten nosi nazwę “Zasady rozliczania raportów” i znajduje się na stronie głównej panelu w niezbędniku pracownika.

P: Chcę się odwołać od decyzji sprawdzenia mojego raportu, gdzie mogę to zrobić?
O:  Wszystkie skargi, odwołania oraz inne wnioski, których nie ma w panelu, należy kierować pod adres email spółki ([email protected]). W przypadku niezaliczonych raportów, odwołanie można złożyć w ciągu 14 dni od wydania sprawdzenia, w panelu poprzez opcję znajdującą się w raporcie.

P: Jaki jest czas oczekiwania na sprawdzenie odwołania od decyzji sprawdzenia mojego raportu?
O: Maksymalny czas na sprawdzenie odwołania to 14 dni.

P: Jak mogę czynnie uczestniczyć w życiu firmy? Czy mogę podejmować decyzje związane z nią? Jak mogę pomóc przy rozwoju vZTM?
O:  Aby aktywnie uczestniczyć w życiu Wirtualnego Zarządu Transportu Miejskiego należy pojawiać się na zebraniach dla pracowników vZTM. Na zebranie może przyjść każdy Pracownik zatrudniony w vZTM lub u przewoźnika w systemie vZTM. To właśnie na tych spotkaniach podejmowane są ważne decyzje i rozdawane dodatkowe zadania. Warto również obserwować ogłoszenia w panelu, gdyż tam pojawiają się konkursy na stanowiska.

3. O czym należy pamiętać podczas wykonywania służby?

  1. Sprawdź czy masz aktualną wersję mapy oraz repozytorium vZTM. Jeżeli nie, możesz je pobrać z sekcji “pobieralnia” w naszym panelu.
  2. Wykonaj zrzut ekranu na pierwszym i ostatnim obsłużonym przystanku.
  3. Zapisz sobie przebieg pojazdu (klikając kombinację klawisz shift +y, minimum 2 linijki) na pierwszym i ostatnim obsłużonym przystanku. Dobrą praktyką jest zapisywanie każdego przystanku na wypadek wystąpienia błędu gry.
  4. Zanim wyjedziesz na linię sprawdź stan paliwa pojazdu. Jeżeli jest zbyt niski zatankuj na najbliższej stacji benzynowej lub w zajezdni.
  5. Zablokuj otwieranie się pierwszej połówki przednich drzwi.
  6. Kontroluj temperaturę w pojeździe zgodnie z regulaminem pracy na służbie.
  7. Zapisz podsumowanie przejazdu po każdym kursie, przed złożeniem raportu połącz wszystkie podsumowania w jeden plik o formacie .txt.
  8. Wybierz odpowiednią brygadę i wstaw tabliczkę na przednią szybę pojazdu (o ile takowa istnieje). W przypadku braku tabliczki z brygadą, której potrzebujesz wystaw tą z najwyższym numerem, a następnie uwzględnij taką informację w uwagach (przy składaniu raportu ze służby).
  9. Sprawdź czy godzina i data wybrana w grze zgadza się ze zmianą w grafiku.

4. Patron vZTM

P: Czym jest patron vZTM?
O: Patron vZTM to nowy rodzaj podziękowania za Twoją dotację. Dzięki temu wsparciu, wspomożesz Wirtualny Zarząd Transportu Miejskiego w utrzymaniu i działaniu. W ramach tego, otrzymujesz szereg bonusów wyróżniając się przy tym pośród innych pracowników.

P: Co otrzymuję w zamian?
O:

  • Dostęp do Repozytorium Premium
  • Przedłużony czas na składanie raportu – 2 dni
  • Rangę Patrona na Discordzie
  • Możliwość złożenia KZW 7 dni wcześniej (normalnie – 5 dni)
P: Co trzeba zrobić aby otrzymać patrona vZTMu?
O:  Aby otrzymać patrona, należy wykonać jednorazową wpłatę dotacyjną. Po zaksięgowaniu, otrzymujesz dostęp do bonusów ujętych powyżej.

Obowiązuje regulamin dotacji.

UWAGA! Konto nie otrzymuje rangi patrona tylko specjalny status, który następnie uprawnia Cię do dodatkowych przywilejów.

5. Spis rang oraz ich oznaczeń w vZTM.

Zarząd:

P – Prezes

Wydział Przewozów:

DR – Dyrektor ds. Przewozów
IP – Inspektor ds. Przewozów

Wydział Kontroli i Nadzoru:

DK – Dyrektor ds. Kontroli i Nadzoru
IK – Inspektor ds. Kontroli i Nadzoru

Sekretariat:

SG – Sekretarz Główny
SE – Sekretarz

Zaplecze Techniczne:

KT – Kierownik Zaplecza Technicznego
MT – Mechanik
LT – Lakiernik

Pozostałe stanowiska należące do Zarządu vZTM:

RP – Rzecznik Prasowy
PN – Partner

Spółka:

DS – Dyrektor Spółki
K – Kierownik Zajezdni
SA – Specjalista ds. Kadrowo – Administracyjnych
SP – Specjalista ds. Płac
DG – Dyspozytor Główny
DP – Dyspozytor
TK – Doświadczony Kierowca
TE – Kierowca
TT – Praktykant

6. Przydatne skróty w vZTM

KZW – Kurs z wolnego
FAQ – Pytania i odpowiedzi (tutaj się znajdujesz)
vZTM – Wirtualny Zarząd Transportu Miejskiego
NNGP – Nienormowane godziny pracy
SIP – System Informacji Pasażerskiej
FP – Fanpage
SB – Shoutbox

7. Przydatne linki

Strona Wirtualnego Zarządu Transportu Miejskiego: https://www.vztm.pl
Panel zarządzania vZTM: https://panel.vztm.pl
Fanpage: https://facebook.com/vztmfanpage/

Kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close